Pet Tibetanaca


Ove vežbe  pomažu u održavanju optimalnog nivoa hormona. Kada sve žlezde endokrinog sistema funkcionišu u savršenoj harmoniji, telo ima mnogo više energije, vitalnosti i manje neprijatnosti. Veoma često se dešava da, kada jedna žlezda ne radi pravilno, ostale takođe prestaju da vrše svoju pravu funkciju. Pored toga, ukoliko balans hormona nije dobar, čovek lako gubi raspoloženje, čak se i razboli.

  • Poboljšavaju jačinu kostiju. Pri svom vežbanju, Tibetanci se usredsređuju na svaki, pa i najmanji deo tela, što omogućava prevenciju od gubitka jačine kostiju.
  • Rešite se duple brade. Jednostavno, ako vežbate Pet Tibetanaca, podbradak vrlo brzo nestane. Fotografišite svoje lice sada, a zatim još jednom posle tromesečnog vežbanja i videćete veliku promenu, i izgledaćete mnogo mlađe.
  • Ojačaćete trbušne mišiće. Ukoliko pravilno vežbate, posle određenog vremena ćete se rešiti neprijatnih „šlaufa“.
  • Vaše telo će se snabdeti kiseonikom. Kiseonik je neophodna komponenta za sagorevanje kalorija. Što više se telo snabdeva kiseonikom to će i metabolizam biti brži. To znači samo jednu stvar –  mršavljenje. Ove vežbe traže pune udisaje i izdisaje, a posledica punog disanja je više kiseonika u vašem telu. Ljudi koji po ceo dan sede za kompjuterom ne dišu duboko i time uskraćuju telu odgovarajuću količinu kiseonika. To može da prouzrokuje glavobolju, usled nedostatka kiseonika u mozgu.
  • Poboljšava se tonus mišića. Istina je, naravno, da je potrebno mnogo više vežbanja pored Pet Tibetanaca da biste imali lepo oblikovane mišiće i telo, ali i kada samo njih radite, ove vežbe će napraviti veliku promenu.
  • Očistićete svoj limfni sistem. Limfni sistem ima funkciju čišćenja toksina iz tela. Tehnike Tibetanaca pomažu da se smanji pritisak na razne telesne organe, žlezde i mišiće. Posledica toga je brže i efektnije čišćenje toksina.
  • Tehnike Pet Tibetanaca pomažu detoksikaciju tela, ali se u svakom slučaju može desiti da osetite nelagodnost kada počinjete sa vežbama. Uzrok tome je upravo proces detoksikacije i to što se vaš organizam ubrzava. Ne treba se toga bojati, ovi simptomi se pojavljuju isključivo na početku, jednostavno smanjite tempo i sve će biti u redu, problemi će nestati. Treba takođe voditi računa o unošenju tečnosti. Idealni unos je 0,03 l čiste negazirane vode na 1kg telesne težine.
  • Vežbanje Pet Tibetanaca će vam pomoći da poboljšate ukupno držanje tela. Vaše telo će biti gipkije i uspravnije. Ljudi koji redovno rade ove vežbe kažu da se mnogo bolje osećaju, jer im ramena nisu više spuštena i obešena.
  • Tibetanci aktiviraju retikularni aktivacioni sistem i podstiču balans između leve i desne hemisfere mozga. Zahvaljujući tome imaćete bistrije misli i lakše ćete spojiti vašu kreativnu stranu sa logičnim racionalnim mišljenjem.

Koje se prednosti vežbanja Pet Tibetanaca?

  • Visoka efektnost – samo 15 minuta dnevno, bez posebnih potreba za prostorom i dodatnim rekvizitima ili spravama za vežbanje –izuzetno malo vremena i napora u odnosu na efekat koji dobijate
  • razgibavanje svih zglobova, ligamenata i tetiva
  • buđenje žlezda sa unutrašnjim lučenjem – pozitivno delovanje na ceo organizam, poboljšanje toka energije u telu
  • oslobađanje štetnih materija iz tela, poboljšanje imuniteta, pozitivan stav prema životu, uklanjanje stresa
  • povećanje samopouzdanja zahvaljujući čvrstom držanju tela i uspravnom stavu
  • dugotrajno vežbanje će doneti: čvrsto zdravlje, bistar um, jake nerve, duhovnu ravnotežu.

Gde treba vežbati?

Ukoliko je moguće, vežbajte na mestu gde nije ni previše vruće ni previše hladno i gde je dobro provetreno. Obucite se udobno, odeća ne bi trebalo da vam smeta u kretanju, idealni materijal je pamuk. Što se laganije obučete više ćete osetiti slobodu svojih pokreta. Ako ste u mogućnosti, napravite sebi prostor isklučivo namenjen za vežbanje joge. Ukoliko niste u mogućnosti, trudite se da na tom mestu održavate čistoću i red. Strunjača ili čvršći dušek je bolji od tvrde podloge.

Prvi Tibetanac – KAĆA

tibet-kaca

Zauzmite uspravan stav i ispružite ruke vodoravno u stranu. Dlanove okrenite na dole, noge u kolenima malo savijte. Okrećite se oko svoje ose u smeru kazaljke na satu 21 put, u početku možete odraditi manje ponavljanja ako osetite vrtoglavicu ili vam bude muka.

Disanje: dah treba da dolazi iz trbuha. Operski pevači, pozorišni glumci i glumice imaju mnogo koristi od ovakvog disanja, kao i iskusni jogiji. Kada prestanete da se okrećete oko svoje ose, dišite još dublje dok ne prestane da vam se vrti u glavi i dok vam se balans ne vrati u normalu.

Saveti i preporuke: vežbajte u svom tempu, trebalo bi da vežbate polako. Probajte postepeno da dođete do 21. ponavljanja, i to ne mora biti brzo, ovo je najvažnija vežba, poboljšava energiju čitavog organizma. Ukoliko u toku dana osećate nedostatak energije, odvežbajte Kaću. Može i nekoliko puta dnevno.

Efekat ove vežbe: uspravan stav daje stabilnost i samopouzdanje. Okretanjem ćete dobiti više poleta i elana, uz pomoć Kaće možete celi dan biti dobro raspoloženi.

Drugi Tibetanac – SVEĆA

tibet-sveca

Lezite na pod, ruke uz telo okrenute dlanovima na dole, noge ispružene i razdvojene u širini karlice. Polako udahnite i podignite noge od zemlje što više, probajte do pravog ugla. Leđa i karlica sve vreme moraju biti priljubljene uz zemlju. Dok dižete noge u isto vreme savijajte glavu ka grudnom košu. Kolena u početku mogu da budu malo savijena. Potom lagano izdišite i u isto vreme se vraćajte u početni položaj, sa nogama ispruženim na zemlji i dlanovima okrenutima na dole, ruke pored tela. Vežbu ponovite 21 put.

Disanje: pri dizanju nogu i glave udišite, kada spuštate noge polako izdišite.

Efekat vežbe: jača trbušne i leđne mišiće, daje dinamičan izgled. Ukoliko se pravilno radi, otklanja bolove u leđima.

Treći Tibetanac – POLUMESEC

tibet-polumesec

Kleknite na kolena, noge postavite u širini karlice, dlanove naslonite na bokove, bradu savijte ka grudima i za to vreme izdišite. Donji ekstremiteti su pod pravim uglom u odnosu na podlogu. Počnite sa disanjem, dižite pritom glavu i savijajte unazad, i savijajte se u struku unazad tako da vam ne bude naporno. Oslanite se dlanovima o zadnji deo butina. Dok izdišete vraćajte se u početni položaj. Pokušajte sve da ponovite 21 put.

Disanje: pri udisanju se savijte unazad a pri izdisanju se vraćajte u početni uspravni položaj. Kada odradite polumesec možete leđa da odmorite izuzetno prijatnim umirujućim položajem, koja se zove PAKET. Postavite nožne prste na zemlju tako da se palci dodiruju. Pete okrenite u stranu, a kolena razdvojte do širine ramena. Zadnjicu naslonite na pete a čelo na zemlju pred kolena. Ruke slobodno leže pored tela, dlanovi su okrenuti na gore. Kada se telo oslanja na glavu i pete, kičma je potpuno rasterećena i može se odlično odmoriti.

Efekat vežbe: poboljšava rad srca i imuni sistem, jača vratne mišiće; pri vežbanju se trudite da održavate istu brzinu dok prebacujete težinu sa prednjeg dela tela na zadnji i obrnuto, da bi efekat vežbe bio veći. Radite vežbu otvorenih očiju da biste održali ravnotežu. Ova vežba napinje ceo trup, pogotovo kičmu, ramena, grudi i vrat. Jača nožne zglobove. Položaj Paket dovodi više kiseonika u bubrege.

Četvrti Tibetanac – MOST

tibet-most

Sedite na zemlju na udobnu podlogu i ispružite noge ispred sebe. Razdvojte noge na otprilike 30 cm. Dlanovi treba da budu na zemlji usmereni ka nogama. Bradu spustite na grudni deo. Polako dižite trup tako da pomerite kolena a da vam ruke ostanu na mestu. Napravite most. Dok dižete trup u isto vreme polako savijajte glavu unazad. U ovom položaju se na trenutak napinju svi mišići u vašem telu. Duboko udišite i ne zadržavajte dah. Dok se vraćate na početnu poziciju polako izdišite. Vraćajte se do početne pozicije što laganije. Zatim duboko izdahnite. Ponovite vežbu najmanje dvaput.

Disanje: Pri dizanju sa podloge udišite, a izdišite dok se vraćate u početni položaj. Dok ponavljate 21 put, pokušajte da odradite vežbu bez prekida. Ova vežba je dobra za veliki broj ljudi, pogotovo za žene koje imaju šire bokove. Ukoliko u početku ne uspete da je odradite, pokušajte to u mislima. Zatvorite oči i zamišljajte ovu vežbu najbolje što možete, i uradite je u mislima onoliko puta koliko radite ostale vežbe iz Pet tibetanaca. Vremenom ćete se poboljšati i uspećete da je uradite i fizički.

Efekat vežbe: stimuliše žlezde sa unutračnjim lučenjem, jača kičmu, napinje trup i oživljava organe za varenje i izlučivanje. Učvršćuje ručne zglobove.

Peti Tibetanac – PLANINA

tibet-hora

Nađite udoban ležeći položaj sa licem ka zemlji, dlanovi na zemlji pored ramena. Počnite sa udisanjem i dižite leđa i zadnjicu, a oslanjajte se o pod rukama i nožnim prstima. Pokušajte da održite ruke i noge istegnute. Glava treba da bude spuštena. Vaše telo treba da ima oblik slova V. Brada treba da bude uperena ka grudima. Pokušajte da spojite stopala sa podlogom. Ponovite ovo 21 put.

Disanje: udišite dok podižete telo do oblika V a izdišite dok se vraćate nazad.

Efekat vežbe: stimuliše žlezde sa unutrašnjim lučenjem, razgibava i napinje sve mišiće. Jača mišiće nogu i zglobove ruku. Deluje kao velika energetska pumpa, oživljava krvotok.

Povišeni kriterijumi savremenog društva su danas do te mere podrazumevaju da ih skoro više nismo ni svesni. Zato se naše telo ne može savršeno odmoriti. Dnevno vežbanje Tibetanaca će tu napetost odstraniti a dodati protivtežu stalnim zahtevima svakodnevnice, što će sigurno doprineti Vašoj duhovnoj ravnoteži. Na kraju vežbanja se relaksirajte ležeći na leđima, pustite relaksirajuću muziku i meditirajte.

Afirmacije*:

– Dišem duboko, mirno i opušteno, Ja sam lakoća, svetlost, ljubav i smeh. Uvek se svesno krećem.

Svaki dah daje mi novu energiju. Ja sam blistava sila života. U svakom trenutku stvaralac sam svojega života.

– Moj razum i moje srce u ravnoteži su. Moja energija teče slobodno i otvoreno. Osećam svoje telo kao skladnu celinu.

– Puštam da me se diše. Moje telo postaje sve laganije i laganije. Disanjem povezujem telo, duh i dušu.

– Dopuštam svojem disanju da nađe vlastiti ritam. Odvajam se od svega negativnog. Imam poverenje u mudrost svojega tela.

Moji pokreti slede moje disanje. Prepuštam se tečenju života. Uvek sam u pravo vreme na pravom mestu i uspešno činim upravo ono što treba.

[ * Afirmacije su svesne misli koje ciljaju na pozitivno, inspirativno i oslobađajuće delovanje. Njima upravljate određenom energijom. Drugim rečima, rasterećujete svoju podsvest i mogući negativni obrazac razmišljanja. Zato uz svaku vežbu odaberite one afirmacije koje odgovaraju vašoj sadašnjoj situaciji ili potrebama, ili primenite ove već predložene afirmacije.]

Ljubi vas tetka Saveta🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: