Kroz srce


Učitelj joge nam je unapred rekao da svako može vraču da postavi jedno pitanje ili iznese jedan problem, i on će pokušati da nam pomogne da ih razrešimo. Danima sam razmišljala šta da ga pitam. Moja početna ideja je bila tako uskogruda. Hoće li mi suprug dati razvod? Hoću li naterati Dejvida da se opet zagreje za mene? Momentalno sam se postidela zbog ovih misli: ko putuje na drugi kraj sveta da se vidi sa drevnim indonežanskim iscjeliteljem samo da bi mu ovaj razrešio ljubavne jade?

I tako, kada me je starac upitao šta zaista želim, pronašla sam neke druge, iskrenije reči.

„Želim da neprekidno doživljavam Boga“, odgovorila sam. „Ponekad osećam kao da razumijem božanstvo ovog sveta, a onda to izgubim zato što me ometu aszivemethaoz8pl8moje sitne želje i strahovi. Hoću stalno da budem s Bogom. Ali neću da se zamonaši ili potpuno odreknem zadovoljstva ovog sveta. Pretpostavljam da zapravo želim da naučim da živim u ovom svetu i da uživam u njegovim blagodetima, a da se istovremeno posvetim Bogu. “

Ketut (vrač) je rekao da na moje pitanje može da odgovori slikom. Pokazao mi je crtež koji je nacrtao tokom jedne meditacije. Na njemu je bila prikazana androgina ljudska figura u stojećem stavu, sa rukama sklopljenim u molitvi. Međutim, figura je imala četiri noge ali nije imala glavu. Umesto nje, na ramenima joj se nalazio buket razuzdanog cveća. Na mestu gde je srce bilo je nacrtano malo nasmejano lice.

„Da bi pronašla sklad koji želiš“, pojasnio je Ketut preko svog prevodioca, „moraš da postaneš ovo. Moraš da stojiš čvrsto na zemlji, kao da imas četiri a ne dve noge. Na taj način ćeš ostati u svetu. Ali pri tom moraš da prestaneš da gledaš svet kroz glavu. Moraš da ga gledaš kroz svoje srce. Samo na taj način ćeš spoznati boga.

Elizabet Džilbert

Tetka Saveta🙂

Оставите одговор

Облак ознака

