Treniraj mozak


Ako ste u poslu, onda mnogo toga imate da radite i uradite. Ostati fokusiran i skoncentrisan danas je veoma teško. Svaki minut napadaju vas mejlovi, telefonsko zvono, klijenti, zaposleni sa pitanjima i svi traže pažnju za sebe. U sred te zbrke i buke, morate shvatiti limite vašeg mozga, shodno tome se i ponašati kako biste povećali koncentraciju i samim tim produktivnost – dakle, uraditi više u jedinici vremena.

„Naš se mozak poslednjih godina navikao na ometanje i digitalnu sredinu u kojoj je veoma teško fokusirati se ne jednu stvar. Kad zvoni telefon ili svira poruka, to mozak remeti i šalje mu alarm:“Obrati pažnju na mene. Možda ovo može da bude važno i opasno“, kaže Dejvid Rok, osnivač instituta mozak_treningNeurolidership.

Veoma je pohvalna veština obavljanja više poslova u isto vreme, ali ta ista nije korisna. „Ovakva veština umanjuje inteligenciju bukvalno smanjujući IQ. Tada pravimo greške, promiču nam „oštroumni“ sadržaji, gubimo nit kada ne bi trebalo i pogrešno izgovaramo reči. S druge strane, kada radite više stvari odjednom, osećate zadovoljstvo kao nagradu. To je dobar osećaj i teško mu je odoleti, ali…“, ističe Rok.

Dejvid Rok tvrdi da nam nije cilj da budemo fokusirani ceo dan. Naprotiv. Ali, mozgu je neophodno da bar dvadeset minuta dnevno bude u fokusu, skoncentrisan i neometan sa strane kako bi doživeo transformaciju.

Rok savetuje da probate tri jednostavna načina kako biste postigli dobru koncentraciju i produktivnost.

Prvo radite kreativne poslove. Obično svi ujutru prvo priđemo laganim zadacima za koje ne treba mnogo „mozga“, a zatim tokom dana idemo ka sve težim. Obrnite redosled. Počnite dan sa zadacima koji traže kreativnost i koncentraciju, a dan završite sa brisanjem mejlova ili zakazivanjem sastanaka.

Rokova istraživanja su pokazala da smo samo šest sati nedeljno fokusirani. Zato je važno šta ćete uraditi za ovo vreme. Neki su ljudi najbolje fokusirani ujutru, neki uveče, a neki van kancelarije. U zavisnosti od vašeg perioda najboljeg fokusa, raspodelite zadatke – najteže završavajte kada ste u najboljem fokusu.

Trenirajte mozak kao i mišiće. Vaš se mozak brzo utrenira da, recimo, obavlja više zadataka odjednom i to postaje navika, ona koja nije korisna za vašu inteligenciju i produktvnost. Trenirajte mozak da bude skoncentrisan i u fokusu. Isključite sve ometajuće faktore i počnite sa pet minuta dnevno posvećivanja samo jednom zadatku. Jednom jedinom. Baš kao kada vežbate i razvijate mišiće da biste bili u formi. Tako pristupite i svom mozgu i primetićete veliku razliku u produktivnosti.

Tetka Saveta🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: