Pismo opomene, za dobro svih nas


Kada počnete da čitate ovaj tekst, rećiće te pa ja ovo znam, da li znate. Šta ste promenili u svom životu nakon pročitanih ovih redova. Većina ništa, a kada dođe vreme umiranja, onda će te se setiti. Pa nemojte se onda setiti kada bude kasno , pokrenite se sad ovog trenutke🙂

Naučio sam da čitav svet želi da živi na vrhu planine, a da ne zna da je istinska sreća u načinu savladavanja litica, piše u svojoj priči Markes

1

Nobelovac Gabrijel Garsija Markes umro je u 87. godini, Markes se smatra najpoznatijim piscem magičnog realizma, žanra koji rešava mitove, magiju i realnost, a koji se prepoznaje i u njegovoj priči „Oproštajno pismo“.

„Spavao bih manje, a sanjao više…

Kada bi Bog za trenutak zaboravio da sam ja samo krpena marioneta, i podario mi komadić života, moguće je da ja ne bih kazao sve što mislim, ali nesumnjivo bih mislio sve što kažem. Stvari bih cenio, ne po onome što vrede, već po onome što znače. Spavao bih manje, sanjao više, shvatio sam da svaki minut koji provedemo zatvorenih očiju gubimo šezdeset sekundi svetlosti. Hodao bih kada drugi zastanu, budio se dok ostali spavaju. Slušao bih druge kada govore, i kako bih uživao u sladoledu od čokolade.

Kada bi mi Bog poklonio komadić života, oblačio bih se jednostavno, izlagao potrbuške suncu, ostavljajući otvorenim ne samo telo već i dušu. Bože moj, kada bih imao srce, ispisivao bih svoju mržnju na ledu, i čekao da izgreje sunce. Slikao bih Van Gogovim snom, na zvezdama jednu Benedetijevu poemu, a Seratovu pesmu bih poklanjao kao serenadu u času tkanja. Zalivao bih ruže suzama, da bih osetio bol od njihovih bodlji, i strastveni poljubac njihovih latica…Bože moj kad bih imao jedan komadić života…37388.1116910

Ne bih pustio da prođe ni jedan dan, a da ne kažem ljudima koje volim da ih volim. Uveravao bih svaku ženu i svakog muškarca da su mi najbliži i živeo bih zaljubljen u ljubav. Dokazivao bih ljudima koliko greše kada misle da prestaju da se zaljubljuju kada ostare, a ne znaju da su ostarili kad prestanu da se zaljubljuju. Deci bih darovao krila, ali bih im prepustio da sama nauče da lete. Stare bih poučavao da smrt ne dolazi sa starošću, već sa zaboravom. Toliko sam stvari naučio od vas, ljudi…

Naučio sam da čitav svet želi da živi na vrhu planine, a da ne zna da je istinska sreća u načinu savladavanja litica. Shvatio sam da kada tek rođeno dete stegne svojom malom šakom, po prvi put prst svoga oca da ga je uhvatilo zauvek. Naučio sam da čovek ima pravo da gleda drugoga odozgo jedino kad treba da mu pomogne da se uspravi. Toliko sam toga mogao da naučim od vas, premda mi to neće biti od veće koristi, jer kada me budu spakovali u onaj sanduk, ja ću na žalost početi da umirem…“info za putnike za modul

Ustani sada ovog trenutka i uradi nešto korisno za sebe, ljubi vas vaša tetka Saveta🙂

Коментари на: "Pismo opomene, za dobro svih nas" (4)

  1. http://www.museumofhoaxes.com/marquez.html
    Ovo nije Markesov tekst.
    Pozdrav,
    Nebojsa

    • ok, to je na engleskom, a prevod na srpskom ? pa da upotpunimo :)Ja ne znam engleski, ali ovaj tekst koji si ti dao prevod na google translate je ovako :Ako Bog ne bi zaboravili na trenutak da samkrpena lutka i daj mi komadić života , Možda ja ne bih rekao sve mislim da povredim , ali ja bih definitivno mislim da sve što ja kažem.

      Ja bih cenimo stvari ne za koliko vrede već za šta one znače .

      Ja bih malo da spavam , sanjam više . Znam da boli boli za svaki minut mi zatvaramo oči gubimo šezdeset sekundi svetlosti .

      Kada bih hodati ostali loiter ; Ja bih probuditi Kada ostali spavaju .

      Ja bih slušati Kada su drugi govore , i kako bih uživati dobar čokoladni sladoled .

      Ako Bog Da podari na mene belešku života , ja bih se oblače jednostavno , ja bih se bacim ravno pod suncem , Izlaganje ne samo svoje telo , već mi duša .

      Bože , ako sam imao srce , ja bih napisao svoju mržnju na ledu i čekatisunce izađe . Sa sna Van Gog bih slikam na zvezde pesmu koju Benedetti , apesma koju Serrat bi bila moja serenada na Mesec .

      Sa mojim suzama bih zalijem ruže , da oseća bol njihovih bodlji i ovaploćenog poljubac njihovih latica … Bože moj , kad bih imao samo jedan komadić života …

      Ja ne bih dozvoliojedan dan prođe bez rekavši da ljudi koje volim , ja ih volim štetu .

      Ja bih uveriti svaki žena ili muškarac povređen Oni su moji favoriti i ja bih živeti u ljubavi sa ljubavlju .

      Ja bih Dokazati da muškarcima kako pogrešnih u misleći da se više ne boli Oni Fall In Love Kada su ostariti – ne znajući boli ostare kada prestanu Falling In Love . Za dete ja bih dao krila , ali bih da ga nauče kako da leti po sebi . Dastari bih naučiti To smrt ne dolazi sa starošću već sa zaboravljam . Naučila sam mnogo od vas muškaraca ….

      Naučio sam da svi žele da žive na vrhu planine , bez ostvarivanja povredio istinsku sreću leži u načinu na koji se popne na nagib .

      Naučio sam da kad novorođenoprvi steže prst svoga oca u njegovoj maloj pesnici , on ga je uhvatio zauvek .

      Naučio sam da čovek ima samo pravo da gleda dole na drugom čoveku Kada je da mu pomogne da ustane . Naučila sam mnogo stvari od vas , ali na kraju to će sada biti od koristi , jer kada su stavili mene boli unutra koferu , nažalost ja se umire .

      Pa mi manje više dođe to to😉

  2. Davno, davno sam našla ovaj tekst i zapamtila ga. No, sada netom kruže drugačije verzije. našla sam pre nekoliko godina misli koje je napisao Andz Roonez- Naučio sam, pa su mi neki delovi prepoznatljivi, slični.

    • Ima raznih verzija. Ne bi me začudila da sam i ranije o tome pisala, ali smatram da nije mnogo nikada pametnu stvar napisati i više puta. Samo treba je pročitati i malo se zamisliti, pa i neku stvar primeniti🙂 i to je već napredak i cilj ovih mojih postova🙂

Оставите одговор

Облак ознака

