betterstress

Nekim danima se dešava da nam se desi baš sve ono što nas izbacuje iz takta, a neki dani na poslu su jednostavno sami po sebi napeti i stresni. A kada si pod stresom , veće su šanse da ćemo napraviti neku od sledećih grešaka.

 

1) ISKALJUVANJE NA NAJBLIŽU OSOBU

angerinrelationship

 

 

Studije su otkrile da je stres zarazan i da brzo prelazi i na druge. A širenje anksizonosti nije nimalo dobro. Umesto da se nervirate, družite se sa nekim bliskim prijateljem u prirodi i radite nešto što oboje volite. Studija iz 2011. došla je do zaključka da kvalitetno vreme sa najboljom prijateljicom može da ublaži vaše brige.

 

2) PREBRZO DONOŠENJE ODLUKA

potpuno-tacno-ovaj-kratak-test-otkiva-vase-zivotne-prioritete_800x600

 

Verovatno ste čuli za izraz „ne idi u krevet ljut“. Osim toga, treba da primenjujete i sledeće: „ne donosite važne odluke kada ste pod stresom“: Istraživači sa Harvarda nadgledali su grupu studenata i otkrili su da su oni koji su bili pod velikim stresom bili gori u donošenju važnih odluka, jer je njihov mozak bio preokupiran. Drugim rečima, treba da se suzdržite od donošenja odluka dok ste pod stresom.

 

3) ODLAGANJE OBAVEZA

formule

 

Svi mi ponekad odlažemo svoje obaveze. Ali odlaganje nije dobro kad smo pod stresom. Odlaganje važnih stvari ojačava ideju da nam je stres potreban u životu da bismo funkcionisali.

 

– Sada su ljudi postali zavisni od stresa kao izvora motivacije, kao pokretača. Stres ih tera da se kreću, da se osećaju izazvanim, uzbuđenim i zaokupiranim. A odlaganje obaveza potpomaže jačanje stresa – kaže psiholog Karl Pikhard.

 

Umesto da odlažete, rastavite zadatke na korake. Istraživači predlažu da treba da radimo u intervalima od 90 minuta. Nakon tih 90 minuta odmorite se uz nešto što vaš opušta.

 

4) RAZMIŠLJANJE O SVAKOM DETALJU

imagesdaaaa

 

Možda vam razmišljanje o svakoj maloj stvari deluje kao normalna stvar, ali preterano razmišljanje o sitnicama može biti štetno za vaše zdravlje. Prema jednoj studiji iz 2013, oni koji analiziraju svoje negativne misli i emocije pod većim su rizikom od depresije i anksioznosti. Studija ističe i da naši psihološki odgovori na negativne događaje imaju veći uticaj na nas nego događaj sam po sebi. Ako ste opsednuti svakim detaljem, meditirajte i vratite se u sadašnji trenutak. Neka crne misli odlepršaju od vas.

 

5) ZANEMARIVANJE SNA

9813-Kako-preziveti-pomeranje-sata

 

Stres može da poremeti rutinu spavanja, a najgora stvar koju možete da uradite je da potonete u stres. Gledanje televizije pred spavanje možda vam zvuči kao dobro rešenje da odlutate od svojih misli, ali istraživanja su otkrila da svetlo ekrana negativno utiče na vaš san. Ako ste pod stresom i ne spava vam se, pomirišite lavandu ili napravite sebi toplu kupku i lepo spavajte.

 

Razmislite o ovome i pokušajte da ne pravite ove greške, jer činite loše i sebi i drugima.

Vaša tetka Saveta🙂

Коментари на: "Koje greške da ne pravimo kada smo pod stresom" (5)

  1. Samo jedne od ovih stvari ne mogu da se oslobodim – razmišljanja o detaljima.

    • To je navika,detaljisanjem opteretiš sebe i druge i čak zbog toga može doći do konflikta . pa ti razmisli da li možeš ili ne možeš da se toga oslobodiš🙂 Ako to uspeš osetićeš veliko olakšanje🙂 :*

  2. Jedino prvu grešku ne pravim, bar ne na taj način. Ni na koga se ne istresam, već pričam i plačem, mnogo plačem.
    Odluke donosim prebrzo, ali ih, srećom ne sprovodim, pa je to ostavljanje za sutra. Spavam zahvaljujući lekovima.
    Da se menjam, želim, pokušavam, ali mi nikako ne uspeva.

    • Draga moja Neno, tu beležnicu koju praviš, pošto kažeš da se svega predržavaš pa ništa, jedan predlog koji „pali“ pročitaj je par puta i ako si bila iskrena naćićeš ključ tog svog stanja, pa i način da da ga se rešiš. Ne svađam se ni ja, ali svima kažem svoje mišljenje bilo to njima pravo ili ne. Kada je potrebno da izbacim negativnost idem u šumu ili sednem u auto i u vožnji se razderem iz sve snaga iz stomaka, gde se inače nalazi životna energija Hara i oslobodim se od stresa.
      Ne možeš da zaspiš. obuci se i izađi da prošetaš jedno dva sata i videćeš da ćeš spavti ko jagnje. E sad ako te mrzi sve to to je druga stvar, onda mi se javi na mejl tetkasaveta50@gmail.como ., da pokušamo da rešimo to pitanje zajedno.Niko ne kaže da je lako, godine su mi trebale da se dovedem u red, čak to još uvek činim, ali imam osmeh na licu🙂

      • Nisam ranije videla tvoj odgovor.
        Verovatno ne stižeš da čitaš moj blog, pa ne znaš šta je to što me muči. Šalila sam se u vezi izazova, pomoći mi ne možeš, osim ako imaš posao za muža ili ćerku, ili ako kupiš neki rad i čarobnim štapićem učiniš da se prodaje sve što napravim. Nadovezujem se na prethodni članak, ja radim, trudim se, verujem da će biti bolje, po malo se reklamiram, ali moje radove niko ne kupuje. Možda izgaram u silnoj želji.
        Možda imaš bolji savet, ako je tako, javi se. Na mukama sam, jer ne može da se preživi sa pola plate, kad je pola stambeni kredit, drugo pola računi. Sada nema ni za to dovoljno, jer mi je plata značajno smanjena, i minuli rad i vladine mere, dakle, još je gore. Treba da budem srećna što bar ja imam posao. Moj posao je veoma težak i zahtevan, mor mnogo da se radi i stalno da se usavršava i uči, a ja radim, na poslu, a kod kuće nešto sasvim drugo.
        I jesam srećna, radujem se zbog svega što imam, ali je previše toga što nemam i ne mogu si pomoći, ma koliko pozitivno razmišljala.
        Ne bih da dosađujem, ako imaš savet, piši mi, snezana.maricic@gmail.com
        U svakom slučaju, hvala na razumevanju.

Оставите одговор

Облак ознака

