Mogući načini da prebrodite stres


Koliko vam je samo puta došlo da dignete ruke od svega? Proživljavate stres na poslu,kod kuće, svakog prvog kada stignu računi. Ne nervirajte se! Stručnjaci iz oblasti psihologije otrkrili su alternativne načine da se oslobodimo stresa.

 

 

1) BUDITE SE RANIJE

0040_Text.indd

 

Probudite se ranije nego inače. Uskratite sebi san za oko 15 do 20 minuta nego uobičajeno. Zvuči nelogično, ali deluje. Osećaćete se mnogo svežije i ornije da započnete dan. Takođe, kofeinu treba 20 minuta da deluje i pokrene metabolizam. Lagano popijte kafu, prelistajte knjigu ili časopis, i krenite u novi dan bez stresa.

 

2) STVORITE UMIRUJUĆU PROSTOR

uredjenje1

 

Unesite tople boje poput crvene, ili prigušene poput plave, zelene i sive  Kada ste napolju, budite na mestu koje vam odgovara i pruža osećaj lagodnosti.  Teorija boja zasniva se na činjenici da vaše oči percipiraju određenu boju i šalju poruku delu mozga koji reguliše emocije. Pronađite način da budete okruženi bojama koje olakšavaju stres tokom dana.

 

3) OČISTITE HAOS U FIOKAMA

bathroom4

 

Poslednja stvar koju želite da uradite kada ste pod stresom je sređivanje sopstvenog nereda. Sredite nered u glavi i započnite sa manjim poslovima. Kako sređivanje bude izmicalo, osetićete znatno olakšanje. Naime, materijalna i vidljiva organizacija pomaže vašoj emocionlnoj organizaciji. Kada se budete rešili nepotrebnih stvari po kući, vaš um će osetiti lagodnost i prijatnost.

 

4) VIZUALIZUJTE SVOJE STRESNE MISLI

Bilo gde i bilo na kom mestu pronađite svoj mir bat par minuta

Bilo gde i bilo na kom mestu pronađite svoj mir bat par minuta

 

Kolege sa posla vas izluđuju, auto vam se pokvario, vaš muž nije izveo psa u šetnju…a telefon ne prestaje da zvoni. Imate osećaj da vam glava  puca i da ćete eksplodirati od besa. Kada vam stvari ne idu od ruke, meditirajte. Zamlislite da su vaše mislim oblaci na nebu i neka lebde iznad vaše glave. Oni će jednostavno otići i postaće vam manje neprijatno.

 

5) GLEDAJTE SMEŠNE VIDEO KLIPOVE

a-ja-sam-mislio

 

Na Jutjubu, a i drugim kanalima, možete naći pregršt smešnih video klipova. Možete gledati slatke klipove sa životinjama od kojih su najveći favoriti mačke. Bebe koje se neodoljivo smeju, bebe koje pevaju ili čitaju. Vaše je da se smejete do iznemoglosti i zaboravićete da ste se uopšte iznervirali.

 

6) PEVAJTE OD SRCA

Pevaj ono što tebe čini sretnim

Pevaj ono što tebe čini sretnim

 

Kada zvuk krene da odzvanja kroz vaše telo, vaš um će biti opušteniji. Setite se svoje omiljene pesme i zapevajte glasno i od srca. Efekat je isti gde god to radili. možete izvesti „tuš pevanje“ a možete i postati član hora.

 

Pevanjem smanjujemo nivo kortizola (hormona stresa) u telu. Jedna studija je pokazala pevanje pre operacije smanjuje krvni pritisak. Ne morate biti talentovani, samo pustite glas iz grla i od srca.

 

7) NAPRAVITE VAŠU BELEŽNICU

Beležnica

 

Napravite šarenilo u albumu. Iseckajte omiljene fotografije iz časopise, ubacite recepte ili omiljene citate. Pored fotografija vas i vaše porodice ili prijatelja, ubacite sličicu iz časopisa koja će dati lični pečat fotografiji. Postoji nešto opuštajuće u seckanju, oblikovanju i lepljenju papira. Setite se samo vaših omiljenih stvari koje ste radili kao deca.

 

8) BUDITE AKTIVNI

hobi-olarak-basladi-kendi-isinin-patronu-oldu-4464707_o

 

Zaokupirajte vaše vreme i pronađite neki hobi. Previše slobodnog vremena dozvoljava stresu da okupira vaš um. Preusmerite misli na nešto konkretno i pozabavite se time što radite. Šetajte, vozite bicikl, uređujte baštu, trenirajte, čitajte…radite šta vam je po volji.

 

9) STEGNITE MIŠIĆE

bolji_orgazam1

 

Ova ideja nastala je 1930.godine i bila je preporučivana od strane mnogih psihologa. Njena načelnost leži u sledećoj ideju. Prilikom fizičkog opuštanja mišića možemo delovati na psihičko stanje. Teorija je lako primenjiva i jednostavna.

 

Lezite na ravnoj površini u udobnoj odeći i opustite se. Počnite od čela tako što ćete ga stegnuti na 5 sekundi pa opustiti. Uradite tako sa očima,usnama, rukama, podlakticama, leđima, stomakom, grudima, nogama i konačno prstima. Ako su neki delovi mišića ostali napeti, ponovite proceduro tri do četiri puta.

 

10) UDAHNITE DUBOKO

happy-woman-field-istock-580x386

 

Gde god da se nalazite, udahnite duboko. Uzmite vazduh kroz nos dok ne napunite stomak njime, zadržite ga par sekundi, i izduvajte se. Duboko i lagano disanje donosi osećaj smirenosti. Višak kiseonika dostavlja se ćelijama u organizmu što pomaže telu da se opusti.

 

11) NAPRAVITE SPISAK STVARI NA KOJE STE ZAHVALNI

zapisnik

 

Kognitivno-bihejvioralna terapija, koja je sve popularnija među ljudima, govori o menjanju toka vaših stresnih misli. Pre nego što proključate od besa, važno je da iskoristite vaše misli. Kada dođe do tenzije i nelagodnost u telu, fokusirajte se na stvari koje u vama izazivaju osećaj zahvalnosti.  Pogledajte oko sebe i nađite sve lepo i prijatno u vezi sa sadašnjim trenutkom. Stavite na papir sve stvari koje vas ispunjuju, i bacite oko na vaš spisak svaki put kada osetite stres.

 

12) POMIRIŠI RUŽU

1962638_10152263587841282_1838707518_n

 

Nedavna istraživanja pokazala su da određeni mirisi koji su prijatni za naše čulo, utiču na raspoloženje. Kada udahnemo prijatne mirise, poput mirisa ruže ili okeana,  stimulišemo razne delove mozga koji su povezani sa emocijama. Neka vas što prirodniji mirisi okružuju i pustite mašti na volju. Uz pomoć njih, misli će vam odlutati na drugu stranu i surova realnost će nestati.

 

13) OCENITE PRITISAK KOJI OSEĆATE

Mentalni1

 

Uz pomoć određenog oblika akupunkture, možete sniziti nivo pritiska koji osećate. Na našem telu se nalaze tačke koje snižavaju tenziju u mušićima i pospešuju cirkulisanje krvi. Predeo između vaših obrva “ treće oko“ je jedan od tih tačaka. Prstima blago izmasirajte ovu oblast, od 2 do 3 minuta. Možete ponoviti postupšak više puta, i ubrzo ćete osetiti olakšanje ili dođite na masažu u Studio Tijana u Kruševcu, studio koji daje lek za dušu i telo🙂

 

 

Puno puta sam čula sam kritike, e ova tetka Saveta dojadi sa pozitivnim stavovima. Pa gde to može baš tako. Nemam nameru da ulazim u diskusiju sa takvim ljudskim stavovima. Moje iskustvo je deugačije, širi pozitivnost i to ćeš dobiti. Svi mi uletimo u stresne situacije, pa i ja i ja sam živo biće sa ssvim manama i vrlinam, i greškama. I mene život šiba kao i vas, ali ne želim da se predam i da me svakodnevnica proguta. Zato se trudim da imam osmeh na licu i da primenjujem i ove stavove koje sam ovde navela.

Nekada pomogne jedno, nekada druga, ali se nedam već i sa zadnjim naporom iskoristim neku od ovih metoda i pokrenem se na pozitivno -OVO NIJE FRAZA VEĆ CELA ISTINA. Pokušajte pa mi kažite vaše iskustvo.

Ljubi vas vaša tetka Saveta🙂

Коментари на: "Mogući načini da prebrodite stres" (1)

  1. Hvala.
    Većinu ovih stvari radim.
    Ne deluje uopšte.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: