Hoću bre na selo!


Rođena sam u centru Kruševca u , Kosančićevoj ulici, kod Gimnazije. Živela sam sa dva ujaka, tetkom, mamom , tatom i babom.

Kasnije kada je tata dobio stan, preselila sam se u ulicu DragomIra Gajića,  kako je sada zvovu ne znam i neću da učim, jer doći će nova vlast  i ulica će dobiti novo ime. Sa petnajest godina prelazim da živim u Rasadnik II, u većem stanu, sa sestrom, majkom i ocem. Tu sam bila oko četiri godine, zatim odlazim u Beograd na studije.

Kasnije se vraćam u Kruševac, udajem i odlazim da živim u Staroj čaršiji, u toj kući provodim godinu ipo dana, selimo se u naselje Ujedinjene Nacije, gde provodimo petnajest godina. U stanu od 32 kvadarata sa mužom odgajam dvoje dece. Kasnije kada su deca odrasla, kada nije imalo smisla da živim sa detetom u pubertetu u istoj sobi, nalazim privatnu kuću i iselajavamo se. U tom novom stabenom objektu provodimao četri godine,u  ulici 29. novembara, na Bagdali 3.

Nažalost umire mi otac, stan koji mi je ostao u nasletstvo, prodajem, i stan u kome smo živeli ranije, dodajem novac i kupujem kuću takođe na Bagdali 3, ali na vrh brda, gde je vazduh čist, gde je temperatura za tri stepena niža nego u centru. Gde duva ruža vetrova i vazduh je čist, a iza kuće je borova šuma.

Konačno sam našla mesto koje mi odgovara. Imala sam negodovanje porodice jer smo na brdu, dalje od centar ( samo 2 kilometra !) ali navika da si u centru je čudo, a nije bitno što nemaš mir, čist vazduh i slične pogodnosti. U međuvremenu su se navikli i zahvalni su mi na tome.

Imam veći plac oko sedam ari, tako da sam tu devet godina imala plastenik, i bašticu ,  retko sam posećivala pijacu. Sve je bilo neprskano i našom rukom proizvedeno. Kada ga uzimaš za konzumiranje, sveže je . Uđem u paradajz i krastavce, otkinem i svojom rukom otkinem iobrišem , odmah jedem.Eto mi doručka najboljeg.

Zahvaljujući toj bašti pregurala sam financisku krizu, te nismo bili gladni,a hranili smo se zdravo. I onaj Oliver Džejms, valjda se tako zove ne bi mi mogao prići u kombinaciji namirnica iz prirode. Krvne slike svim na maksimum, a nema se🙂

Došla su neka zla vremena, greške koje sam napravila dovele su da sam kuću dala pod hipotekom, i ona je sad na dobošu. Već tri – četiri godine tražim kuću na selu, mogu naći stan u gradu, ali ja volim kuću i prirodu i ne želim grad, kuća treba da ima par soba, vodu u kuću i da je od čvrste građe. Može i ne mora da ima plac, bio bi poželjan zbog bašte.

Prvenstveno sam tražila da čuvam vlasnika za ugovor o doživotnom izdražavanju, jer već radim kao negovateljica, o tome ko sam i kakva sam možete videti na www.zlatnodobakrusevac.wordpress.com 

maksimalno savesna , kao i moja porodica. To je lako proveriti. Znam da ima puno takvih domaćinstva kojima bi trebao neko, ko bi nastavio da obrađuje njihovo domaćinstvao i da pazi na njih, starost je teška.

Sada bih možda i u zakup, ili neki drugi dogovor, jer mi je namera da živim na selu i da tu čuvam starije osobe , nešto kao starčki dom, ali uz zdravu hranu i u prirodi.

Kada nešto oavko spomenem, odmah se postavlja pitanje, pa mogao bih i ja to, ok možeš nemam ništa protiv. Ali da bi se neko stvarno time bavio, treba imati iskustva, psihički da je stabilan, rad sa starima to zahteva, i da je i sam radio taj posao, kao što ga ja i sada radim, i ako imam tu agenciju.

Nije to da se započe i stane na pola puta, ili da se gazduje, nema tu mesta gazdovanju, a da ne trpe korisnici,tu se i ti kao pokretač svega anagažuješ radno i tek tada to sve ima smisla.

Želja mi je da tu bude i savetovalište za korisnike za Brojsovu terapiju, korisnike masaže, da se održavaju seminari na otvorenom.

Ništa od ovoga nije „veliko“, nemoguće, samo mi treba neko ko hoće da za lepe starčke dane ustupi svoju imovinu.

Ima tu problem što ti korisnici većinm ne koriste internet, a njihova dece vide u tome da bi taj neko ko im čuva roditelje ili babe, dede, zaradio,  i ako oni nisu tu da ih čuvaju otišli u „beli svet“ i ti ljudi sami muče muku.99% njih se neće vratiti nikada ovde, a ta imanja vrede kao njihova mesečna plata možda, to je realnost. Njima pare ne trebaju već društvo i topla reč, neko ko im je u svakom momentu na raspolaganju.

Nema tu neke velike zarade, već normalno za život, zdrav život.

Da tu su i komšije, koje bi da se ogrebu, ali i oni i ako su tu misle ako im odnesu šerpu jela da je to dovoljno, verujte mi nije, trebate čuti nihove priče.

Elem , jedan od ko zna koliko primera, našla mi advokatica neku baku i deku, koji su bili sami. Nisu više mogli da se brinu o sebi , prešli su čak da žive u garaži ,nisu mogli uz stepenice,  a sprat im prazan. Imaju  oni i na dva kilometra odatle kuću sa 20 ari placa , koju niko nije ulazio ni orao, dvadesetak godina. Usmeno se dogovorimo, kada se trećeg dan javi neka njena bratnica ona će to da uzme, a čuvaće ih. To je bilo pre četiri godine, deda je u međuvremeno umro, bratanica se negde preudal i dolazi u mesec dan jedanput, a na to pomenuto imanje nije ni nogom kročila.

Eto toliko, neka komšiji crkne krava, nema veze što ja nemam koristi. A da to su rekli, pošto je neko ostao bez psla pa će da obrađuje, ali nije moglo pomoću čarobnog štapića, moralo je da se zasuču rukavi, na priči je sve mnogo lakše😦

 

ZNAČI TRAŽIM IMANJE, KUĆU ( PAR SOBA) SA OKUĆNICOM, DA IMA U KUĆI KUPATILO TJ. VODA. VOLELA BIH DA TO BUDE U OKOLINI KRUŠEVCA, ALI I DRUGE SU OPCIJE U RAZMATRANJU.

NE TERBA MI RAZGLABANJA I LAŽNE NADE, OPCIJE OVE I ONE, JA SAM KONKRETNO OSOBA I TAKO SE I PONAŠAM. ONO ŠTO NUDIM ZA UZVRAT JE 100% KVALITETNA USLUGA, I SIGURNA SAM DA ĆE I TI LJUDI I TA KUĆA PROCVETATI U PRAVOM SMISLU REČI.

U potrazi sam več četri godine, ali ponavljam da oni kojima bi to trebalo ne prate internet, zato vi rođaci, vi komšije, vi predesdnici mesnih zajednica koji znate vaše meštane, ponudite mi opcije.

Moja mejl adesa je : tetkasaveta50@gmail.com ili telefon: +381631954621, gde ću vam dati svoje osnovne podatke, da možete da se raspitate o kakvoj se osobi radi.

 

Jedan bitan detalj sam zaboravila. Udata sam za čoveka koji je iz Ivan kule, 800m nadmorske visine, zadanja pošta Dobi do, srez Kosanički, opština Koršumliska, 100km od Kruševca, u predivno selo, ali pusto potpuno. Nema infra strukture, nema autobusa do grada, misli da ide jednom u nedelju dana. Od najbliže ambulantne udaljeno je 50km, da se od kuće siđe do puta 6-7 km, nizbrdo, tako da to selo bez obzira koliko bilo lepo i vazduh odgovara, nema ono što je potrebno starom čoveku. Ifrastruktura je glavni problem. I prošle godine u vreme poplav a je bilo otsečeno od sveta, a sad šta nam se sprema tek.

I ako sam dete iz grada, deset godina sam svakog vikenda, sve praznike bivše SFRJ, i odmore provodila u selu, tako da mi posao u selu nije stran. Decu sam tamo odgajala na toj hrani i vazduhu, i fala bogu su kao drenovi zdravi. Izbaciću slike tog sela, od mojih prvih dana tamo, pa do gašenja tog sela. Ja tu nisam mogla nšta da uradim jer sam žensko, a tamo žensko nema pravo glasa, nažalost😦

 

Evo nekih slika, da vidite kakvo je selo nekada bilo🙂😦 , nisam našla sliku gde šišam ovce, posle pola dana bila sam najbrža u selu i to makazama. Posle šišanja vunu smo prali u reku, a kasnije je to svekrva nosila u vlačaru, koliko se sećam imala je još jedna operacija do odlaska u vlačaru ?, od toga smo deo koristili za džepare i čarapa, a ostatak pravili jorgane. Jednom sam se „zeznula“ pa količinu odnela kući da pream u kadi, smejurija🙂 čovek se uči dok je živ, a tada sam bila mlada🙂 lepa su to vremena bila i nisam imala glavobolje, zato bre hoću u selo!

Untitled-1a Untitled-2a Untitled-3a Untitled-4a Untitled-5a Untitled-6a Untitled-7a Untitled-8a Untitled-9a Untitled-10a Untitled-11a Untitled-12a Untitled-13a Untitled-14a Untitled-15a

Tetka Saveta🙂

Коментари на: "Hoću bre na selo!" (2)

  1. zlatica рече:

    U Ribaru kod Rib. banje prodaje se skromna ali lepa kuca sa okucnicom, RASPITAJTE SE

Оставите одговор

Облак ознака

