Saveti života

Pravilno kombinovanje namirnica


Dosta se priča o tome šta treba jesti, a šta ne, a slbo se priča o pravinom kombinovanju namirnica.

Do čega dovodi nepravilno kombinovanje namirnica ? Prvo i osnovno dovodi do nepravilnog varenja, poremećaja metabolizma, a to dovodi do stvaranja gasova u stomaku, nadutosti, bolova u želudcu, crevima. Nadutost dovodi do pritiskanja dijafragme, a to dovodi do ubrzanog rada srca i tako sve u krug.

Oni stomaci koje viđamo oko nas, a da nisu trudnički su većim delom od nepravinog kombinovanja namirnica, koje dovode do ostlih propratnih problema.

Pa hademo da pokušamo u našoj ishrani da uvedemo red i rešimo se sami bez medikamenata tih propratnih problema.

Kao što bi svaki naturopata trebao znati, ukoliko omogućimo svom telu prave uslove ono će nam samo pomoći , odnosno oslobodiće sopstvenu moć ozdravljenja – samoizlečenje.

Da bi sebi pomogli moramo nekih pravila da se držimo u početku, a kasnije kada vidite da vam to prija, nasatviće te tako 🙂 To znači jesti namirnice biljnog porekla, sirove – da bi se organizam očistio.

Izbacite svu prerađenu hranu i zamenite je prirodnom, sad je idealno vreme kada su pune pijace sveže hrane.

Zatim odvojte skrod od belančevina i

izbacite kofein.

PS Hranite se ovako dve nedelje, pa probajte da unesete neku prerađenu namirnicu 🙂 javite mi šta ste osetili 🙂

Otprilike : umor, pospanost, bol u želucu i td.

A zašto biste se vraćali na nešto što vam neprija, mi smo bića koja su ROBOVI navikama, mi jedemo očima, a ne unutrašnjim čulima kao što bi trebalo, pa ako želite da budete zdravi STVORITE DOBRE NAVIKE i budte njeni robovi.

Na ovaj način, uvođenjem pojedinih namirnica, ukoliko ste alergični na neku možete otkriti tačno na koju, pa izbaciti je bar godinu dana iz ishrane, i na taj način sprečiti lučenje iz nosa, kijavice, gušenja, izlaze po telu, asmu i tako dalje.

Deset osnovnih pravila kombinovanja hrane ( za one koji baš nežele da se odreknu mesa i njegovih produkta  a i za one koji su isključivo na biljnoj hrani, takođe važe ista pravila kombinovanja) – svako neka se nađe u svojoj  priči ,ona su:

1. Koncentrisane proteine i ugljene hidrate ne treba jesti u istom obroku. To znači da meso, jaja, sir, jezgrasto voće i ostale namirnice bogate proteinima ne bi trebalo konzumirati u obroku koji sadrži hleb, žitarice, kromprir, slatko voće, kolače…

2. Dve različite namirnice, koje sadrže značajne količine proteina, ne treba konzumirati u istom obroku. Dakle, treba izbegavati kombinovanje orašastih plodova i mesa, ili jaja i mesa, sira i orašastih plodova, sira i jaja, mesa i mleka, jaja i mleka… u istom obroku. Ovo pravilo se objašnjava činjenicom da svaka proteinska namirnica zahteva različitu količinu sokova za varenje, kao i različito vreme njihovog lučenja.

3. Namirnice bogate mastima nisu dobra kombinacija sa proteinskim namirnicama, jer masti znatno usporavaju lučenje enzima potrebnih za razgradnju proteinskih namirnica. Izuzetak je dodavanje hladno ceđenih ulja.

4. Namirnice bogate skrobom i namirnice bogate šećerom su takođe loša kombinacija. Na primer, ukoliko se u istom obroku kombinuju džem, med i slatko voće sa žitaricama, hlebom, krompirom i slično, doći će do procesa fermentacije.

5. Voće ne treba jesti nakon obroka, već minimum pola sata pre jela – najbolje ujutru na prazan stomak.

6. Vodu ne treba piti tokom obroka, niti odmah nakon jela (idealno je 20 minuta pre, i tri-četiri sata nakon obroka). Voda se dobro kombinuje samo sa medom, malteksom i svežim voćem.

7. Uz obroke koji sadrže koncentrisane proteine, treba jesti što više sveže salate. Povrće znatno olakšava varenje teško svarljivih proteina.

8. Kombinovanje složenih ugljenih hidrata sa složenim ugljenim hidratima je dozvoljeno, iako ga ljudi često izbegavaju. Dakle, hleb, krompir, pirinač i druge žitarice slobodno mogu da se mešaju u istom obroku, jer imaju vrlo sličan, a jednostavan proces varenja.

9. Složeni ugljeni hidrati mogu da se kombinuju sa masnoćama, ali treba voditi računa o zdravom izboru masti. Dobru kombinaciju predstavlja, na primer, hleb sa puterom od oraha ili suncokreta, ili palenta sa maslinovim uljem…

10. Suvo voće i koštunjavi plodovi mogu da se mešaju u istom obroku.

SVAKO IMA PRAVO NA SVOJ IZBOR U NAČINU ISHRANE, ovde ćemo izneti šta valja šta nevalja, put kojim ćete ići je vaš izbor.

Razmak između obroka treba biti 3-4 sata.

kada jedete jednu vrstu voća, tek nakon sata jedite drugo voće, e sada voćna salata, ako želite da ozdravite nezanovetajte!

Dva sata između neke druge vrste namirnica.

Nasatvak sutra 😉 ako imate pitanja tu sam, odgovoriću vam u sutrašnjem tekstu 🙂

Ljubi vas vaša tetka Saveta 🙂

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s